Komen Abu Aqif : Posting sebelum ini Dr Maza dengan tidak semena-mena mengucapkan 'tahniah' di atas kematian mendiang Karpal Singh. Rupa-rupanya itu adalah kesilapan dalam menaip. Beliau telah pun membetulkan kesilapan tersebut namun tiada permohonan maaf langsung dibuat kepada keluarga mendiang Karpal Singh. Saya menyarankan Dr Maza dengan segera memohon maaf kepada keluarga mendiang supaya keluarga mereka yang di dalam kesedihan tidak bertambah terguris hari mereka.



Dan di sini telah membuktikan betapa tidak konsistennya Dr Maza dalam sesuatu perkara. Sikapnya yang muzabzib tidak berubah lagi. Mengambil mudah dalam semua perkara sehingga perkara yang boleh menyentuh hati dan perasaan keluarga si mati pun diambil mudah.

Dan kami harap Dr Maza dapat mengambil iktibar dalam hal ini. Semua manusia melakukan kesilapan. Beliau juga kerap menghentam orang lain bila berlaku kesilapan namun tidak boleh dirinya dikritik apabila kesilapan berlaku kepada diri beliau. Tindakan seperti ini adalah jumud dan tidak profesional malah tidak cocok dengan seorang yang memegang scroll Ph.D.

Jika zaman dahulu, perawi hadith jika kerap melakukan kesilapan seperti ini, riwayatnya tidak boleh diterima. Tertolak sama sekali. Mungkin ini adalah petunjuk kepada kita bahawa, segala pendapat Dr Maza sekarang boleh diragui. Asyik salah posting sahaja. Ini bukan posting seorang Ph.D. Sudah terlalu kerap beliau melakukan kesilapan dalam posting yang boleh mengundang fitnah. Bertaubatlah wahai Dr Maza.

Karpal Singh Maut Dalam Kemalangan Jalanraya

@realDrMAZA Ucap 'Tahniah' Di Atas Kematian @KarpalSinghDAP

@realDrMAZA Silap 'Tahniah'. Yang Sebenarnya 'Takziah' Kepada Keluarga Karpal Singh

Haram Tunduk Hormat Kepada Jenazah @KarpalSinghDAP

Hadith Palsu: @anwaribrahim Sedang Menempah Neraka

@realDrMAZA Balun @anwaribrahim Ubah Hadith

Membedah Kaedah Penulisan Hipokrit @realDrMAZA @anwaribrahim



Kepada sesiapa yang ingin mendapat update sekaligus ingin share update terbaru dari blog Abu Aqif Studio ke wall masing², boleh klik di sini:

- Klik "Syndication" di sebelah kiri
- Klik "Grant Permissions"
- Klik "Add Facebook Target" dan klik "Add"

* selepas proses ini, setiap update video terbaru akan terus share di wall anda secara automatic. InsyaAllah.

Anda bebas untuk share dan download. Tidak perlu keizinan untuk mengambil video dari Channel Abu Aqif Studio. Namun video yang diambil dari Abu Aqif Studio mohon diberi sedikit kredit dengan link-kan semula kepada video yang asal. Jazakallahukhair.. Semoga bermanfaat..


0 comments:

Post a Comment

 
Abu Aqif Studio © 2013. All Rights Reserved. Powered by Blogger

Top