Komen Abu Aqif: Islamic Renaissance Front (IRF) di pegerusikan oleh Dr Ahmad Farouk Musa dengan kerjasama Global Movement of Moderates (GMM) di mana CEO-nya adalah Datuk Saifuddin Abdullah merancang dan sudah pun menjemput tokoh tersohor ajaran sesat Islam Liberal dari Indenosia, Dr Ulil Abshar untuk mengadakan diskusi meja bulat bertajuk Tentangan Fundamentalisme Agama di Abad Ini yang bakal dianjurkan di Bukit Damansara pada 18 Oktober ini. Rujuk di sini.

Menurut JAKIM ajaran Islam Liberal ini adalah ajaran sesat dan telah pun difatwakan kesesatannya pada tahun 2006. Rujuk di sini.

Pendapat kesesatan Dr Ulil Abshar yang paling besar dan tidak boleh dimaafkan adalah “Semua agama sama. Semuanya menuju jalan kebenaran. Jadi, Islam bukan yang paling benar” yang disiarkan di majalah berita mingguan GATRA Indonesia pada 21 Desember 2002.

Selain itu beliau juga berpendapat Al Quran dan Hadith tidak semunya benar, tapi beliau sendiri sering mengutip petikan Al Quran dan Hadith untuk membenarkan idea-idea kesesatan pemikirannya sendiri.


Banyak pihak yang telah menzahirkan penentangan terhadap program ajaran sesat moden ini dan turut agak memalukan apabila terdapat juga wakil dari pihak UMNO, Datuk Saifuddin Abdullah yang turut bekerjasama dalam cubaan menyebarkan ajaran sesat Islam Liberal bawaan Dr Ulil Abshar.

Mohon Datuk Saifuddin Abdullah menafikan penglibatan beliau samada penglibatan secara peribadi mahupun di atas kapasiti sebagai CEO GMM. Dan jika perkara ini tidak benar mohon Datuk mengambil tindakan dengan menyaman pihak penganjur kerana menggunakan nama Datuk sebagai penceramah dan juga menggunakan dewan di GMM untuk penyebaran ajaran sesat Islam Liberal seperti tertera di bawah:

Date: Sabtu, 18 October 2014
Time: 11AM – 1PM
Venue: Conference Room, Global Movement of Moderates Foundation, Level 15 Menara Manulife, Bukit Damansara

Program:

1100-1105: Ucapan oleh Pengerusi Majlis, Hazman Baharom
1105-1115: Ucapan alu-aluan oleh Dato’ Saifuddin Abdullah
1115-1200: Pembentangan tentang “Tantangan Fundamentalisme Agama di Abad Ini” oleh Dr Ulil Abshar
1200-1210: Intervenor I: Prof Tajuddin Rasdi
1210-1220: Intervenor II: Dr Ahmad Farouk Musa
1220-1300: Perbincangan dan soal jawab
1300: Makan tengahari

Maka dengan ini kami dari Abu Aqif Studio membantah penganjuran program ajaran sesat Islam Liberal ini dan mana² program seumpamanya pada masa akan datang.

Dan kami turut mengajak semua selain pihak berkuasa yang bertanggungjawab supaya turut membantah dan menghalang serta mengambil tindakan ke atas penganjuran program ajaran sesat seumpama ini kerana sebagai umat Islam sememangnya ajaran sesat perlu dibenteras tidak kiralah siapa yang membawanya.

Mohon untuk membaca kertas kerja berkaitan Islam Liberal oleh Dr Fadlan Mohd Othman di sini.













Terbaru: Pihak JAWI juga telah mengeluarkan kenyataan larangan meneruskan progaram ajaran sesat ini. Alhamdulillah. Namun kita juga memohon supaya tindakan dan dakwaan diambil kepada mereka yang melanggar undang². Menyebar ajaran sesat bukan perkara kecil.



Sumber: Utusan Malaysia

Kepada sesiapa yang ingin mendapat update sekaligus ingin share update terbaru dari blog Abu Aqif Studio ke wall masing², boleh klik di sini:

- Klik "Syndication" di sebelah kiri
- Klik "Grant Permissions"
- Klik "Add Facebook Target" dan klik "Add"

* selepas proses ini, setiap update video terbaru akan terus share di wall anda secara automatic. InsyaAllah. Barakallahufikum. ^__^

* Feel free to share and spread it

1 comments:

 
Abu Aqif Studio © 2013. All Rights Reserved. Powered by Blogger

Top