[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=hpd6Gyka6ag[/youtube]

Komen Abu Aqif: "Wahai sekalian manusia makanlah yang halal lagi baik dari apa yang terdapat di bumi dan janganlah kamu mengikut langka-langkah syaitan, kerana sesungguhnya syaitan itu musuh yang nyata bagi kamu" (Al-Baqarah : 168)

"Oleh itu, makanlah (wahai orang-orang yang beriman) dari apa yang telah dikurniakan Allah kepada kamu dari benda-benda yang halal lagi baik, dan bersyukurlah akan nikmat Allah, jika benar kamu hanya menyembahNya semata-mata" (surah an-Nahl : 114)

Saya telah periksa video ini dengan seorang doktor perubatan. Video ini memang sahih. Masalah sebegini belum pernah berlaku di Malaysia. Rakyat Malaysia telah diberi kesedaran sejak dari kecil berkenaan menjaga kebersihan & kesihatan.

Terdapat di beberapa negara lain walaupun maju mereka tidak mementingkan masalah kesihatan. Apatah lagi negara tidak membangun. Masih wujud lagi rakyat di negara luar sana yang makan makanan hasil kutip dari tong sampah. Ada juga yang makan nasi biryani berlaukkan burung gagak kerana faktor kemiskinan.

Tapi di Malaysia kita bersyukur akan nikmat kesedaran dan penjagaan yg diberikan. Semoga kami tergolong dari golongan yang bersyukur.

Diriwayatkan hadith daripada Muhammad bin Ziad hadith daripada Abi Hurairah (r.a) berkata: ‘Bersabda Rasulallah (s.a.w): ‘Man (-al) la yasykurun-nasa la yasykurullah.' [Maksud: Barangsaipapa tidak bersyukur kepada manusia (maka) tidak bersyukur kepada Allah (a.w)] [Hadith at-Termidzi, Kitab Memperbaiki Silaturahim]




Kepada sesiapa yang ingin mendapat update sekaligus ingin share update terbaru dari blog Abu Aqif Studio ke wall masing², boleh klik di sini: http://www.networkedblogs.com/blog/abu-aqif-studio

- Klik "Syndication" di sebelah kiri
- Klik "Grant Permissions"
- Klik "Add Facebook Target" dan klik "Add"

* selepas proses ini, setiap update video terbaru akan terus share di wall anda secara automatic. InsyaAllah.

http://www.youtube.com/abuaqif
http://www.youtube.com/ufbchannel
http://www.youtube.com/urdchannel
http://www.youtube.com/ufmochannel
http://www.facebook.com/abuaqifstudio
 
Abu Aqif Studio © 2013. All Rights Reserved. Powered by Blogger

Top