Beliau mengulas mengenai tindakkan tentera Israel yang mencabuli hak genjatan sentaja yang diumumkan terhadap Gaza dengan menyifatkan tentera Israel sebagai pengkhianat seperti mana yang berlaku di dalam sejarah Islam.

"Dalam sejarah Islam mereka ini pengkhianat kepada perjanjian-perjanjian yang termeterai contohnya seperti perang Khandaq. Ianya berlaku kerana pengkhianatan orang-orang yahudi terhadap orang Islam. Dalam sejarah yahudi, Allah sudah menyatakan mereka (Yahudi dan orang nasrani) tidak akan redha dengan orang Islam selama mana orang Islam tidak mengikuti ajaran agama mereka.

"Apa yang kita lihat pada hari ini yang dilakukan oleh mereka adalah pembunuhan generasi, kita Hamas serang mati askar tapi mereka serang mati orang awam dan kanak-kanak. Tindakkan yang bijaksana perlu diambil oleh pihak rakyat Palestin sendiri supaya isu ini tidak berlarutan agar tidak serangan yang berterusan dilakukan oleh Israel," katanya lagi.

Fathul Bari menambah sifat perpaduan perlu diterapkan oleh masyarakat arab kerana ini adalah isu persekitaran yang berlaku di Timur Tengah.

"Saya berpendapat dalam isu ini kerajaan mungkin ada perbincangan melalui OIC, PBB dan sebagainya dari masa ke masa, cuma satu perkara yang perlu dibangkitkan iaitu perpaduan masyarakat arab yang mana isu ini adalah isu persekitaran yang berlaku di Timur Tengah.

"Dengan perpaduan dan sepakatan masyarakat arab didalam isu ini pasti akan memberi kesan kepada apa yang berlaku di Gaza pada hari ini. Tanpa perpaduan mereka kekecamukkan, huru hara akan terus berlaku disana. Kita hanya boleh bantu daripada jauh dan menghantarkan bantuan tapi yang menyelesaikannya adalah masyarakat setempat," katanya lagi. - Rakyat News

@ustazfathulbari Komen Isu Boikot
http://www.abuaqifstudio.com/2014/08/ustazfathulbari-komen-isu-boikot.html

Misi Bantuan Kemanusian @KP1M GAZA
http://www.abuaqifstudio.com/2014/08/misi-bantuan-kemanusian-kp1m-gaza.html

@ustazfathulbari - Misi Membawa Keluar Anak² Palestin ke Malaysia
http://www.abuaqifstudio.com/2014/08/ustazfathulbari-misi-ke-gaza-kami-akan.html

@ustazfathulbari - Masyarakat Arab Perlu Bersatu Tangani Isu Palestin
http://www.abuaqifstudio.com/2014/08/ustazfathulbari-masyarakat-arab-perlu.html

@ustazfathulbari - Nasihat @MAS Henti Hidang Arak
http://www.abuaqifstudio.com/2014/08/ustazfathulbari-nasihat-mas-henti.html

@azeezputera Mengenal Pasti Anak-Anak Palestin Untuk Dibawa Ke Malaysia
http://www.abuaqifstudio.com/2014/08/azeezputera-mengenal-pasti-anak-anak.html

@azeezputera Melawat Rumah Mangsa Bom Israel
http://www.abuaqifstudio.com/2014/08/azeezputera-melawat-rumah-mangsa-bom.html



Kepada sesiapa yang ingin mendapat update sekaligus ingin share update terbaru dari blog Abu Aqif Studio ke wall masing², boleh klik di sini:

- Klik "Syndication" di sebelah kiri
- Klik "Grant Permissions"
- Klik "Add Facebook Target" dan klik "Add"

* selepas proses ini, setiap update video terbaru akan terus share di wall anda secara automatic. InsyaAllah.

Anda bebas untuk share dan download. Tidak perlu keizinan untuk mengambil video dari Channel Abu Aqif Studio. Namun video yang diambil dari Abu Aqif Studio mohon diberi sedikit kredit dengan link-kan semula kepada video yang asal. Jazakallahukhair.. Semoga bermanfaat..


0 comments:

Post a Comment

 
Abu Aqif Studio © 2013. All Rights Reserved. Powered by Blogger

Top